Albufeira - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Petra Kamp - WaarBenJij.nu Albufeira - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Petra Kamp - WaarBenJij.nu

Albufeira

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

24 Augustus 2023 | Portugal, Albufeira

24 augustus 2023

Ha lieve lezer,

Het is alweer donderdag 24 augustus en ik zit te tikken in het appartement in Albufeira, de Algarve van Portugal. Het zuiden dus en in het zuiden daar is het heet! Het is in de middag nog 37 graden en dus zit ik lekker met de rolluiken naar beneden in mijn eigen coconnetje dit te tikken.. Voor de meeste van jullie zit de vakantie er ook alweer op, toch zijn er hier nog veel toeristen, ik hoor Engels, Duits en Nederlands (en andere talen uiteraard) om me heen. De reis hier naartoe was met de bus. De eerste bus had vertraging (ongeveer 40 minuten) en daardoor was ik precies 4 minuten voor de volgende bus zou vertrekken op de terminal in Lissabon. De chauffeur had zelfs wat tijd ingehaald op de planning. Ik had snel door waar mijn bus stond en dus was ik nipt op tijd. Deze bus vertrok een paar minuten later en eind van de middag kwam ik aan in Albufeira. Die avond gelijk naar de oceaan en daar was ik zo goed als alleen en dat vond ik heerlijk! Ik zag de zon ondergaan en de sterren verschijnen. Voor mij een zen momentje.

De volgende dag Albufeira verkent. Het is zoals ik ken van andere toeristisch trekpleisters, overal aanbod voor excursies, kraampjes, souvenirwinkeltjes, eetgelegenheden en uitgaansgelegenheden.

Er zijn ook wat kerkjes en er is streetart te vinden. Ik zit aan een drukke weg en dichtbij het uitgaanscentrum dus iedere nacht is er volop muziek. Gelukkig slaap ik hier prima. Word wel eens wakker, maar dan val ik daarna ook gewoon weer in slaap. Toen ik rondliep en een fietsverhuurder zag, stapte ik bij hen naar binnen. De man die mij aansprak herkende al snel mijn Nederlandse achtergrond. We praatten wat en ik ging weg met een plattegrond van Albufeira en daarop zag ik dat er familydoctor aan de overkant van de straat was. Ik had die dag enorme hoofdpijn en pijn aan mijn oren. Mijn oren voelden al langer niet zo fijn, alsof ze verstopt waren, dus ik dacht laat ik naar binnengaan en informeren. Werd ik ontvangen door een Nederlandse (ik moet zelf lachen nu ik dit schrijf. Er was mij al verteld dat in de Algarve heel veel Nederlanders zitten en dat blijkt zo te zijn.) en er was om 4 uur een plekje. Eerder die dag had ik al wel even bij een drogist, die je hier in legio hebt, gevraagd voor iets voor de oren en ik kreeg een spuitbusje om de oorsmeer te verwijderen en had gelijk maar een pufje gedaan in beide oren. Iets later dan 4 uur werd ik binnen geroepen door een jonge vrouw en zij checkte mijn oren en tada.. ze waren beide brandschoon! Maar mijn oren waren wel beide ontstoken dus dat gaf de druk. Ik slik nu ibuprofen daar tegen. 7 dagen, twee tabletten van 600 gram. Heel dat pufje dus voor niets aangeschaft.

Overigens dat ik zo’n hoofdpijn had die dag kan ik wel goed verklaren. Ik was de vorige dag cold turkey gestopt met koffie drinken en ik dronk minstens 6 koffie per dag, dus dat was gewoon de reactie op het cafeïne gebrek. Het is nu dus al een week dat ik geen koffie drink. Het is deze twee weken dat ik dat doe en daarna kijk ik of ik het wil voortzetten of toch weer af en toe koffie drink.

Vanochtend had ik een prachtige wandeling langs de kust en kwam ook via twee strandjes waar ik helemaal alleen was. Het was een mazzeltje voor mij dat ik bij die eerste was en er wel één man langsliep en die ging aan de andere kant weer omhoog, waar een paadje liep die mij niet opgevallen was. Ik kwam toen ook wat meer groen tegen en ik heb prachtige schelpen gevonden. En ik liep achter een visser, die van de ene plek naar de andere ging. Ik heb even meegekeken, hoe hij te werk ging. Hij had een levend klein kreeftje die hij met een schaar bewerkte, deels ging dat aan de haak, de hengel naar achter en met een mooie zwieper verdween de haak in het water. Hij zette de hengel neer, draaide een sjekkie, pakte de hengel weer op en ging er lekker bij zitten. De vangst die hij al had waren twee vissen. De restjes van de kreeft die in het zand vielen, werden al snel opgepeuzeld door twee wespen die aan kwamen gevlogen. Ik mocht een foto van hem maken en dat leverde een mooie plaat op. Hij wenste me nog een goede vakantie.

Volgende week donderdag vertrek ik hier weer en ga dan naar André en zijn moeder, om hun spullen te brengen, mijn spullen daar te halen en voor nu afscheid van hen te nemen. De dag erna vertrek ik naar een Quinta in Travancincha om daar 3 weken te verblijven. Vorig jaar ontmoette ik Hans één van groepsleden in Nederland en ontstond er een mooi gesprekje waarna we de telefoonnummers uitwisselden en nu ga ik dus bij die groep verblijven. Heerlijk weer in centraal Portugal.

En dan is er deze keer meer nieuws… ik kom weer terug naar Nederland en ik heb mijn ticket daarvoor geboekt! Woensdag 4 oktober vlieg ik terug vanuit Porto. Ik zal dan samen met Johanna (zus) terugvliegen. Zij komt die zaterdag ervoor naar Porto om daar nog een paar dagen met mij te genieten van deze prachtige stad. Als ik dan terugkom ben ik 7 maanden weggeweest. Of ik al weet waar ik ga wonen en werken in Nederland? Nee, daar ben ik deels mee bezig, maar zal dat vooral in oktober als ik daar ben aan de slag gaan. Of ik weer in het onderwijs begin. Het is een optie, maar mijn verlangen nu is dat ik deels ga werken in een bloemenwinkel en deels als barista of als medewerker in een kleinschalig (glutenvrij) tentje. Ik denk dat ik wel weer in centraal Nederland wil wonen dus mocht iemand een kamer/appartementje te huur weten dat vrij komt in oktober of november dan hoor ik dat graag!

Dat is het weer even voor nu.

Heel veel liefs voor iedereen.

Petra[e-2600]


  • 24 Augustus 2023 - 20:32

    Alise Oud:

    Wat een prachtige schelpen! Ik snap dat je daar heel blij van wordt. Slim dat je 's ochtends ging wandelen, en dat leverde dus veel moois op.

    Geniet nog even daar hè. En wij zijn blij als je weer terug komt tzt! Liefs!


  • 25 Augustus 2023 - 12:39

    Johanna:

    Lieve zus,

    Zo'n zin om je over niet al te lange tijd weer een echte knuffel te geven, tot die tijd maar een virtuele...

    Mooie weken nog en tot binnenkort.

    Love you


  • 25 Augustus 2023 - 12:39

    Johanna:


  • 25 Augustus 2023 - 19:27

    Petra:

    @Alise Ja maar eerst jou hier nog zien!! [e-1f970]

    @Johanna Zin in!![e-1f49c]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Albufeira

Start

...

Recente Reisverslagen:

24 April 2024

Bijna weer op reis!

04 Februari 2024

Februari 2024

20 December 2023

Bijna einde 2023

15 Oktober 2023

Terug gaan en zijn

29 September 2023

Laatste stops
Petra

Actief sinds 23 Feb. 2023
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 5548

Voorgaande reizen:

01 Maart 2023 - 31 December 2023

Start

Landen bezocht: