Sweet Rex - Reisverslag uit Covas, Portugal van Petra Kamp - WaarBenJij.nu Sweet Rex - Reisverslag uit Covas, Portugal van Petra Kamp - WaarBenJij.nu

Sweet Rex

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

05 Mei 2023 | Portugal, Covas

5 mei 2023

Ha lieve lezer,

Zin om even een stukje te schrijven. Het is vrijdagavond 8 uur en ik zit nog lekker buiten op de veranda van mijn laatste huisje hier op de Quinta. Het houten huisje, dat piept en kraakt en het dichts bij het zwembad, de waterval en de heuvel staat. Een prachtige plek om af de periode van 9 weken hier af gaan te sluiten. Het huisje heeft ook nog de sauna dus het is een soort luxe oord waar ik verblijf[e-1f60a]. Het was wel weer even sjouwen om alles van plek a naar b te brengen, zeker nadat ik de hele ochtend de wanden en de bodem van het zwembad had lopen schrobben. Pff dat was een flinke work out. En ondanks dat het weer heerlijk is en het water al behoorlijk op temperatuur was het kippenvel all over. We zijn nog niet klaar dus waarschijnlijk volgende week weer verder. Anyway ik wilde toch eerst de verhuizing doen en daarna genieten van de late lunch in het zonnetje en zo het weekend beginnen. Ik had echt zin om weekend te hebben. Even geen wekker, lekker chillen, beetje lezen, schrijven, zwemmen en hopelijk deze zondag wel naar Serra da Estrela. Afgelopen weekend was Marga ziek en dus ging de trip niet door. Het schijnt er erg mooi te zijn dus zin om te gaan.

Afgelopen maandag was er een pup achtergelaten bij de poort van ons terrein. Een super lief dotje die veel te jong bij zijn moeder weggehaald is. Gelukkig hebben Marga en Jurrie ja gezegd tegen zo’n lieverdje. Ik ben er ook helemaal verliefd op, behalve als ie denkt dat ik ook een stuk touw ben om in te bijten. We zijn naar de dierenarts geweest voor wat checks en dergelijke. Stimpie de kat, accepteert Rex ook, van enige afstand en enigszins uit de hoogte en tegelijk is duidelijk dat hij het wel fijn vindt iemand erbij.

De komst van Rex is dan ook gelijk het enige spannende dat te melden valt deze week. Voor de rest bestond het uit werken, lezen, wandelen, slapen, eten, rusten, zonnen, kletsen, appen, bellen, koffie drinken, zwemmen, schrijven, nadenken.

Komende vrijdag vertrek ik met de bus naar Coimbra. Ga daar lekker lunchen en dan met de trein door naar Aveiro, een stadje aan de kust. Ik blijf daar het weekend en reis dan door naar Gerês, meer naar het noorden waar het bergachtiger schijnt te zijn. Zin om weer een nieuwe omgeving en nieuwe mensen te gaan leren kennen!!

Veel liefs!

Petra


  • 07 Mei 2023 - 06:14

    Rob:

    Heey! Wat ga je in Gerês doen?

    Liefs!


  • 07 Mei 2023 - 06:46

    Johanna:

    Hey lieve sis,

    Succes met de laatste week hier, gelukkig kan je nog wat daagjes genieten van Rex....

    Dan afronden en op naar nieuwe avonturen.

    Dikke kus [e-1f49e]


  • 10 Mei 2023 - 20:15

    Alise Oud:

    Ah meid... 9 weken hier geweest, wat een tijd!

    Hard gewerkt, dingen geleerd die je niet kende een heerlijk genoten van de rust. En dan zo'n mooie afsluiter met zo'n lieve pup. Wat fijn. Deze week ga je dus weg. En niet naar Porto zoals ik dacht maar op naar andere avonturen. Ik wens je een heel goed afscheid en goede reis! Geniet nog van de laatste dagen! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Covas

Start

...

Recente Reisverslagen:

24 April 2024

Bijna weer op reis!

04 Februari 2024

Februari 2024

20 December 2023

Bijna einde 2023

15 Oktober 2023

Terug gaan en zijn

29 September 2023

Laatste stops
Petra

Actief sinds 23 Feb. 2023
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 5552

Voorgaande reizen:

01 Maart 2023 - 31 December 2023

Start

Landen bezocht: