sauna en sushi - Reisverslag uit Covas, Portugal van Petra Kamp - WaarBenJij.nu sauna en sushi - Reisverslag uit Covas, Portugal van Petra Kamp - WaarBenJij.nu

sauna en sushi

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 April 2023 | Portugal, Covas

14 april 2023

Ha lieve lezer,

Daar ben ik weer met een update. Niet veel te melden deze keer. Maandag was het voor mij een ‘day in the office’, want tweede Paasdag kennen ze hier niet. Eerste Paasdag wel en tijdens een wandeling hoorde ik veel vuurwerk dat werd afgeschoten. Ik snapte het verband niet met Pasen, en volgens mijn hosts is dat er ook niet. Het vuurwerk is om de mensen te laten weten waar er een festiviteit is. “Lands eer, lands wijs” zeggen ze geloof ik. De wandelingen waren weer heerlijk afgelopen weekend, waarbij ik dacht het pad te kunnen zien vanuit de hoogte en de weg maar gewoon te volgen tot ik weer eens bij mensen op het erf stond.. hoe ik het gedaan krijg, vraag het me niet. Ben weer teruggegaan en de weg vervolgt waar ik zeker wist dat het “openbaar” is.

Het weekend en ook maandag en dinsdag waren nog warme dagen, waardoor ik heerlijk heb kunnen zwemmen in het koude water van het zwembad. Zeker maandagmiddag was dat heel fijn, want ik had een paar uur aanéén (is dat een woord om aan elkaar te schrijven?) gras gemaaid. Het is een gemotoriseerde handmaaier zonder bak erachter, waardoor ik van top tot teen onder het gras en stof zat (niet overdreven) en de blauwe overall groen geworden was. Alles uitgetrokken en lekker schoonspoelen in het water, waarbij het nu extra fijn was dat er geen chloor in het water zit en ik dus mijn ogen open konden houden, zodat de stof eruit kon spoelen. 's Nachts in bed proefde en rook ik het gras nog. Hoefde geen extra allergie pilletje te nemen, dus dat is goed nieuws.

Woensdagmiddag hadden Julia en ik de kans om in de sauna te relaxen die in één van de vakantiehuisjes zit, dat was een heerlijk welkome traktatie. Tussendoor afkoelen in het zwembad om daarna weer een ronde te zitten zweten. Voelde me ontspannen en verfrist!

Gisteren en vandaag was het schilderen wat we deden. De houthokken moesten geschilderd, het washok, de muur achter ons huisje. Een prima klusje en we hadden hard gewerkt, waardoor het weekend vandaag iets eerder begon. Het is overigens nu weer grijs en regenachtig en daardoor ook koud in huis dus de kachel brandt.

Donderdagavond waren we uitgenodigd voor een sushi avond bij de host en alles was glutenvrij; wat een verwennerij; ik als veelvraat en foodlover was in mijn element!

Volgende week nog een weekje samen met Julia en daarna 3 weken hier alleen. Ben heel benieuwd wat dat me brengt..

Voor nu veel liefs voor jullie van mij. En tot schrijfs[e-1f49c]


  • 15 April 2023 - 07:31

    Johanna:

    Lieve sis,

    "Met verdwalen kom je overal" [e-1f643][e-1f92d] mooi dat je weer lekker hebt kunnen wandelen.

    Klinkt als intensieve werkzaamheden afgewisseld met een stukje ontspannen.

    Een mooie laatste week samen met Julia en dan zien wat de weken erna zal gaan brengen.

    Dikke knuffel op afstand van mij voor jou [e-1f49c]


  • 15 April 2023 - 17:55

    Petra :

    Thnx sis, knuffel terug![e-1f49c]


  • 19 April 2023 - 05:53

    Rob:

    Ik moest best wel weer even lachen dat je wéér bij mensen op het erf stond. En juist dat is ook zo mooi: lekker de paden inslaan waar de weg je brengt [e-1f60a]. Ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden als je alleen bent..!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Covas

Start

...

Recente Reisverslagen:

24 April 2024

Bijna weer op reis!

04 Februari 2024

Februari 2024

20 December 2023

Bijna einde 2023

15 Oktober 2023

Terug gaan en zijn

29 September 2023

Laatste stops
Petra

Actief sinds 23 Feb. 2023
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 5548

Voorgaande reizen:

01 Maart 2023 - 31 December 2023

Start

Landen bezocht: