Portugal/UK/The Netherlands - Reisverslag uit Travancinha, Portugal van Petra Kamp - WaarBenJij.nu Portugal/UK/The Netherlands - Reisverslag uit Travancinha, Portugal van Petra Kamp - WaarBenJij.nu

Portugal/UK/The Netherlands

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

23 Juli 2024 | Portugal, Travancinha

23 juli 2024

Ha lieve lezer,

Daar ben ik weer met een bericht vanuit Portugal. De tijd vliegt! Ik ben nog steeds op dezelfde Quinta waar ik dit jaar begonnen ben. Ik heb nog twee keer uitgereikt naar de vrouw op de Azoren, maar het is niet gelukt en dat is jammer. Ik wil er nog steeds heen dus ik hoop dat het nog gaat gebeuren. Mogelijk wordt het wel later dit jaar, want het is prijzig in het hoofdseizoen. Dat heb ik afgelopen weken namelijk gemerkt! Ik was een klein poosje in Engeland en zelfs even terug in Nederland.. Hoe dat zo liep?

Vorige keer noemde ik Joel al even. Hij en ik trekken heel veel samen op. Ik waardeer zijn liefde en kennis voor de natuur, zijn sensitiviteit, zijn diepgang, zijn creativiteit en er is liefde tussen ons die groeit. We willen samen op avontuur met zijn twee kinderen Estella en Emilia, zij zijn 7 en 9. Hoe en wat zullen we gaandeweg ontdekken. In ieder geval was er een reis naar zijn ouders in Engeland gepland voor hem en de meiden en ik werd uitgenodigd om mee te gaan. Dat heb ik gedaan en we hebben een boeiende, verdiepende, uitdagende, liefdevolle week gehad daar. Het is een proces als je bij je ouders bent, in de dynamiek die er in een gezin heeft geleefd en naar de oppervlakte komt.De avond voor we vertrokken, kreeg Estella buikgriep en moest spugen. De eerste ronde was beneden in de art kamer, waar ze lag te rusten. De hele nacht door was het spugen en slapen. Joel en ik sliepen weinig en zo begon de reis met de bus naar het vliegveld. De reis verliep verder voorspoedig en Joel en ik zijn wat dat betreft een goed team. Zijn ouders John en Rosie heb ik vorig jaar al ontmoet en nu was dat ook weer fijn.

Na een aantal dagen daar in een klein dorpje te zitten, wilden we toch ook wel graag nog even iets met z’n tweeën doen. De meiden zouden sowieso al langer bij oma en opa blijven, doordat ze hen weinig zien. Spontaan kozen we ervoor om naar Nederland te gaan, ik zou dan mijn auto kunnen gebruiken voor het onderweg zijn daar. Het idee was om bij vrienden of familie van mij te slapen, maar dat liep anders en we vonden dat ook wel lekker, gewoon even onbekend en samen zijn.

In Nederland hebben we een nacht buiten geslapen, althans dat wilden we, maar de kou en regen en het ongemak maakte dat we naar de auto verhuisden, die nog volgeladen was door al de spullen die ik daar in heb, dus dat bracht niet veel meer comfort[e-1f60a]. Wel bracht het een prachtig voorlees uur waarin Joel een passend en prachtig stuk voorlas over psychologie en de les van het verhaal over een godin. In de ochtend voelden we ons lijf hoe stijf het was en dus reden we naar de plus in de buurt en dronken daar een bak warme koffie, en poesten onze tanden op de parkeerplaats. We ontbeten in het kleine huisje bij de ijzertijd boerderij in Lunteren. Dat was knus en gezellig en lekker. Die dag hebben we doorgebracht in de spa in Busloo, waarvan ik nog niet wist dat we daar beide zo van genieten kunnen, maar dat deden we dus wel. De volgende dag brachten we de auto terug in Stroe, ontmoeten we kort Reinder en Jan Maurits, wat ik heel fijn vond en ze brachten ons naar de trein. In Amsterdam bezochten we de expositie in het STRAAT museum. Het is was die dag zonnig en we genoten van elkaar en de prachtige beelden. We overnachten in Sloterdijk en vertrokken daar de volgende ochtend met de bus naar Porto. In Parijs was de overstap, die we niet haalden doordat de bus te laat kwam. Er was geen andere bus naar Porto en ook de volgende dag niet. Dus namen we de bus naar Lissabon. Dat betekende daar een overnachting boeken en dan woensdag terug naar Seia waar we opgepikt werden door Klaske. Een avontuurlijke, verbindende en verdiepende reis.

Nu terug is het hier in Portugal heel warm. Vandaag gebruik ik om de blog verder te schrijven, naar de rivier te wandelen met Estella en Emilia en Clara met haar dochtertje Shea. Het is te warm om iets te doen. (Er zijn ook geen heel dringende taken dus dat maakt het makkelijker) Joel is nu een week in Berlijn bij een jeugdvriendin van hem. Morgen breng ik de meiden naar Linda hun moeder. Dan heb ik wat dagen om met mezelf te zijn. Dat is goed. Ik kom de laatste dagen tot inzicht over hoe ik sommige patronen van zelfsabotage weer inzet doordat de liefde tussen Joel en mij zo sterk groeit. Het is dan spannend om te voelen dat er angst is om te verliezen en dat dat lijden creëert. Dus word ik uitgenodigd om mezelf hierin liefdevol in te ontvangen en te verzachten. Verder wil ik ook graag leren en groeien om dicht bij mezelf te blijven, voor mezelf te zorgen en tegelijk de verbinding met de anderen niet te verliezen. Boeiend, uitdagend en verrijkend.

Komend weekend ben ik weer in Porto voor één nachtje. Ik heb daar zoveel fijne herinneringen van vorig jaar. Ik heb een kamer geboekt in het hotel waar ik met Johanna was toen mijn reis vorig jaar weer terug naar Nederland leidde. De volgende dag komt Joel aan op het vliegveld en kunnen we dan samen terugreizen naar de Quinta. De reis duurt 3 uur met de bus en dat geeft dan fijn tijd om bij te kletsen. Daar kijk ik naar uit, want ja ik ben dol op deze man!!;-)

Ik wens iedereen een mooie zomer in verbinding en liefde.

Tot schrijfs!

Petra

[e-1f618]


  • 23 Juli 2024 - 14:08

    Alise:

    Hoi lief Peetje,

    Dank voor je verhaal weer, mooie ontwikkelingen en veel avontuur in meerdere opzichten!

    Heel fijn dat je er zo van genoten hebt!

    Heel begrijpelijk dat het ook van alles oproept.

    Neem de tijd en de rust, en je kunt de dagen alweer op één hand aftellen, dat scheelt;)

    Liefs van ons


  • 24 Juli 2024 - 06:08

    Johanna:

    Lieve stoere dappere zus,

    Wat een reis maak je en wat ben ik trots op je, op hoe je het doet, ook in het zien en aangaan wat elke nieuwe stap weer met zich meebrengt.

    Heb een mooie tijd in Porto en een goed weerzien met Joel.

    Lots of love

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Travancinha

Start

...

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2024

Legato

15 September 2024

Onderweg

23 Juli 2024

Portugal/UK/The Netherlands

13 Juni 2024

Groei

19 Mei 2024

Terug op de Quinta
Petra

Actief sinds 23 Feb. 2023
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 8187

Voorgaande reizen:

01 Maart 2023 - 31 December 2023

Start

Landen bezocht: